Vilken lycka!

Hej hej! :D Hoppas ni haft en bra start på veckan.. Jag vet att jag skrev att jag skulle återkomma på söndag men i söndags var jag så himla slut så herregud! Sov 14 timmar (vi kom hem 03 på natten mot söndag och så sov jag till ungefär 17:00 haha!) När jag vaknade for jag till min syster och hälsade på och ja, jag var bara för trött för att blogga helt enkelt.. var så överväldigad över lördagen också så jag ville bara ta det lung, njuta och återblicka! :) Men men.. nu ska jag iaf ta och berätta lite kort vad som hände osv under lördagen :)

Vi skulle fara iväg kring 07 på lördag morgon för att hinna till invigningen som var kl 11. Med bara 3 timmars sömn(vet inte varför det blev så sent haha..) vaknade vi 06:15, fixade oss, packade dem sista pinalerna och åkte iväg. Det var riktigt härligt att "bila en längre tid", det var riktigt länge sedan som vi åkte så pass långt någonstans. :D Jag älskar att åka bil, lyssna på musik och prata och bara "swosha" fram på vägen.. ;)

Ju närmare vi kom desto mer nervösare och förväntansfull blev jag.. fjärilarna i magen bara ökade! Det var en skum känsla men riktigt härlig samtidigt. När vi hittade till danslokalen parkerade vi och begav oss in. Vi båda var nervösa hur vi skulle bli bemött av alla gamla dansvänner osv men gud vilken chock vi fick. Direkt vi steg in i danslokalen kom flera personer fram med ett stort leende på läpparna och det blev ett riktigt kramkalas. När Maria och jag kramades sa hon: "herregud det är nästan så att man börjar gråta" och när hon sa det ja då kände jag också hur tårarna började samlas.. Jag verkligen insåg hur mycket jag har saknat dem. Dansvännerna ♥ Vissa har man ju inte träffat på nästan 5 år! Genom hela vistelsen där så kom det fram människor då & då och hälsade, tyckte det var roligt att vi var "tillbaka" osv.. det var riktigt kul att få en sån respons som vi fick. Jag förväntade mig något liknande men trodde aldrig att det skulle bli så extermt och att vi skulle vara så välkommna. :)

Något jag hade kämpat för var också att gå ner i vikt och få en slankare figur inför min "comeback" till dansen och nog fick jag kommentarer/komplimanger. Riktig roligt när man jobbat för något och att man får respons på det :) Jag strävade också efter en annan grej som jag dock inte tänker skriva men det jag kan berätta var att det gick i uppfyllelse. Riktig härlig bekräftelse ang det också.. hehe ;)

Något som chockade mig var att dem fortfarande dansade gamla godingar.. som tex. Billy Jean, Vivacious, No flow m.fl (& ännu att dem dansade No flow som jag lärde mig när vi var i USA på VM och det var typ år 2004! haha) Helt crazy. Men riktigt roligt var det.. Jag kom knappt ihåg dem men ställde mig på golvet ändå och snappade upp dem rätt så snabbt! haha. I still got it ;) At some level anyway.. man är ju rostig efter ett uppehåll på ca 5 år och så ska man plötsligt dansa 12 timmar i sträck men jag kommer att komma tillbaka, bit för bit ;) Och bli ännu bättre så småningom. Man har ju glömt lite teknik osv men det är ju förståeligt, dock var denna gång mest till för att "känna på" ha riktigt jävla kul!!! Och det hade jag.. herregud var lycklig jag var. Kan inte förstå hur jag klarat mig utan Linedance i så många år som jag gjorde.. men nu lär jag aldrig släppa det igen. No way! :D

Det enda tråkiga var att dagen & kvällen tog slut så snabbt.. det tog slut ALLTFÖR SNABBT! HAHA :D Saknade alla redan direkt vi kom hem igen! Men det kommer fler dansevents, det kommer bli dans i april, maj, juli osv, osv.. så jaa.. Jag längtar redan! :D Ska försöka gå på så många som möjligt (det är ju bara det där med pengar som är kruxet..)

Men iaf.. försökte ju ta några bilder också men med min jäkla kassa kamera blev det som det blev.. (måste fixa en ny kamera GRR!) men men.. detta får duga den här gången. Råkade hitta någon bild på ullstrupers hemsida så sätter in dem också.






(haha, dem bilderna som är mest suddiga är på mig.. typiskt. :P)

Ah just ja, vägde mig imorse och är nu tillbaka på vikten jag hade innan julen 09 alltså 58 kg! WOHO :D Nej nu ska jag nog avrunda detta långa inlägg hehe. Avslutar med att beskriva hur lördagen var för mig och till det behövs bara 1 ord... UNDERBART! ♥

Kommentarer
Postat av: linda

Vad lycklig jag blir när jag läser hur glad du är! :) Toppen att du kommit tillbaka till dansvärlden och att du hade så roligt! Kul att få se lite bilder! En stooooor saknar-dig-i-massor-kram!*

2010-02-23 @ 18:03:14
URL: http://nikon.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0