Snow be gone.

Snön har smält och det har varit bart nu i snart 3 dagar.. SKÖNT! Det är såklart fortfarande kyligt men äh.. så länge det inte är halt, slask osv så har jag inte emot lite kyla. Snön skulle gärna kunna stanna borta tills julen(jag vill ha en vit jul) & sen efter nyår skulle den kunna smälta igen och våren skulle kunna komma.. DET hade varit nice.



Nåja.. födelsedagsfirandet igår gick bra.. God mat och efterrätt. Trevligt sällskap. Dem blev nöjda över presenterna också så det var ju roligt :) Mot kvällen åkte vi till holmsund och tittade lite film(Jonah Hex) som var helt okej. Och så spelade vi mario kart såklart haha. Spelnördar som man är :) Och JAG vann! HAH!

Idag har jag inte gjort ett piss.. degat i sängen till kl 14, pratade med syrran i tele i typ 1 timma medans jag låg i sängen.. slappt! Sitter i morgonrocken nu och bara "ÄR".. Skönt med höstlov :)

Å det enda som är dagens "måste" är att hoppa in i duschen.. bada bubbelbad. MYS! Imorgon får jag systeryster besök vid 1 så det blir kul.. Umgås på tu man hand, prata och mysa.

Nej nog babblat om ingenting. Ha en härlig söndag!

Father & Daughter.

En bild från dansen i Umeå med Kate Sala..


Aww :) Jag tycker verkligen om bilden. Så mysig ♥

Bästa var ju att vi inte hade någon aning om att vi blev fotade haha :)

Mitt rum..

har inte varit det snyggaste typ någonsin och har aldrig riktigt haft någon "stil" osv.. men nu har jag börjat forma mitt rum & so far so good! ;) Jag är väldigt mycket för: svart, vitt, siden/silke, blått, rosa, lila, kinesiska och japanska prylar/dekorationer osv.. Så det är det jag formar mitt rum efter :)

Så här ser det ut hittills:





Vad jag ska göra nästa månad:
- Köpa en VIT hylla
- Köpa ett VITT skrivbord, databord, whatever you should call it
- Köpa en golvspegel
- Fösa bort brudkistan någon annanstans
- Köpa en ny taklampa

Och så ska jag köpa den här lilla söta elljus-körsbärsträdet(Japan kryllar av dem och det är så vackert när hela staden skimmrar i rosa):
199 kr på Rusta om jag minns rätt :)



Funderar också på att försöka hitta några snygga tavlor eller något men ah vi får se... väggarna känns så stora och tomma haha :) Vill också hitta mera japanska och kinesiska dekorationer, prylar och så men ah.. det kommer väl ;) Längtar tills klirret i kassan kommer nästa månad! :D

Snowflakes.

För några dagar sedan snöade det och flingorna var såååå jäkla stora. Lyckades fånga det på en liten filmsnutt.. typ. I några dagar nu så har det varit rätt halt och kallt men idag var all snö bortsmält *skuttar lyckligt* haha. Men den lär komma igen.. :/ Anyway..

stora blöta snöflingor är mys:


Första snön.

Första snön har trillat ner(för någon dag sedan).. det mesta är borta redan men ändå.. Jag ÄLSKAR första snön :) Men resten av vintern njaa.. usch! haha.


Har inte så mycket och skriva och det är inte något roligt som händer just nu direkt men ah.. Skola & skola, dieten (btw är på 54 kg nu) YAY! :D Annars så.. slappar hemma och längtar tills 20 november! Fun competition i Sundsvall :) Dans, dans, dans!!

Snart fyller syster yster år också.. har fixat presenten klart iaf så ah.. :)

Nej som sagt har inte mycket att skriva.. ska fortsätta dega framför tv:n nu. Puss & Kram!


Myskväll.

Vi fick ett samtal från Henrik och Cecilia som ville bjuda på mat, film m.m. så vi har nu fixat oss lite och är klara för att fara(eller JAG är klar pappa är i duschen) och kring 5 kommer dem och hämtar oss(vi har ingen bensin buhu..) men pengarna kommer på fredag! Vi kommer förmodligen spela Mario Kart också hehe ;) Det var riktigt länge sedan så det blir nog roligt(tv-spel nörd) =D

På måndag börjar jag med dieten & träningen igen. Oh yeah, nära målet nu! Är nästan helt frisk nu så..(hostar bara lite då & då & näsan krånglar fortfarande men men..)

Ha en härlig lördag! Puss o Kram ^_^


Läckert!

Säger bara: SE HELA!!! Riktigt fränt tycker jag.. han sprayar inte "hit och dit med den och den färgen" bara utan det är planering och en idé bakom det hela :)


LUS:ernas 10års jubileum :)

Long time no update! ..Men har man feber, hosta, snuva, nästäppa, huvudvärk och halsont så blir det inte så mycket bloggning ;) Men nu mår jag mycket bättre! Har bara lite hosta & lite nästäppa kvar.

Annars då, ja inte har det hänt så mycket. Varit hemma, vilat, käkat medicin och bara varit en riktigt jäkla soffpotatis :/ (=ingen träning what so ever alltså).. Men nu jävlar nästa vecka blir det nya tag igen! Är ju så nära nu! Sist jag tittade så visade vågen 54,8 kg woho! Har säkert gått upp lite grann nu när jag varit sjuk(eller? ah vi får se) men har iaf ätit tonvis med isglass(päronsplitt och piggelin för att vara exakt) och det har gjort underverk för min hals WOHO! Har käkat lite kyckling, köttbullar, ketchup och öhm ja lite sånt men vafan det får gå för denna gång.. har verkligen mått piss!

Men som sagt börjar jag bli friskare och friskare :) Lördagen i Piteå var riktigt härlig iaf. Vi kom dit kl 16:00 och då var det middag och därefter tårta yum! Till kvällen serverades det varmkorv med bröd också, mums i kistan! (jag gick upp bara 3 hekto av detta och dem är redan borta mouahaha!)

Vi dansade fram till 00:00 i stort sett haha.. Det fanns inte någon direkt tid när "allt" skulle sluta utan vi dansade så länge vi hade roligt helt enkelt. Vi for iof hem kring 00:00, 00:30 men det verkade som att dem höll på ett litet tag till men vi hade ju 3 timmars körning framför oss så! hehe.

Anyway.. hmm, jo! Det var såklart riktigt härligt att träffa alla igen. Maria, Jennifer, Pierre(herregud han har man inte sett på ja vad kan det vara.. 5-6 år!?) Anyway, det var väldigt härligt att se allas reaktioner på hur man "växt upp" :) Jag och namn går inte hand i hand men det var massvis med ansikten man kände igen :) Och jag fick några chockar också.. En liten kille som var son till en äldre man är NU LÄNGRE än jag med typ 15 cm och han är nu 13 bast! SJUKT! Det är ju fasen illa när till och med jag börjar känna mig gammal haha. Men ja, riktigt roligt hade vi tsm. Vi var drygt 120 pers som var på eventet. Härligt att det kom så många från norr och fjärr ^^, Synd att Susanna inte kunde komma dock, hon var sjuk stackarn :( Riktigt trist! Men hoppas man får se henne snart igen. På fun competition i Sundsvall kanske?

Men men.. ska inte skriva så mycket mer för ja dem enda orden som snurrar runt i mitt huvud när jag tänker tillbaka på dansen i pite är följande: roligt, underbart, mysigt, roligt, roligt, ROLIGT. Haha.

Tänkte avsluta inlägget med lite bilder. Jag hade haft mer om jag själv kommit ihåg att klicka med kameran lite mer! SUCK. Skulle också ha fler bilder om LUS:arna kunde lägga upp bilder i deras galleri någon gång ;) 2-3 videos skulle jag också ha men vet inte vars dem lagt upp dem. Pierre filmade mig när jag var på dansgolvet och Stig från Tornerivers gjorde likadant men som sagt.. har inte sett dem klippen någonstans buhuu :( Så dessa får duga!




RSS 2.0